«Broen til framtiden» på tv

Suksessamarbeidet mellom miljøbevegelsen, fagbevegelsen og kirken har nå blitt tv-serie, og kan sees på NRK nett-tv.

For femte gang arrangeres konferansen «Broen til framtiden» i Oslo 9. mars. Konferansen er et samarbeid mellom miljøbevegelse, fagbevegelse og kirken for å bidra til etablering av nye, klimavennlige arbeidsplasser.

Konferansen har nå blitt til en tv-serie, som sendes på NRK lørdager frem mot årets konferanse i mars. Alle episoder blir tilgjengelige på NRK Kunnskapskanalen nett-tv, så du kan se dem når du vil. TV-serien er produsert av OsloMet (tidligere Høgskolen i Oslo og Akershus).

Samarbeidet «Broen til framtiden» er et forsøk på å meisle ut hvordan Norge skal bli etter oljen. Hvilke arbeidsplasser skal vi satse på å bygge opp? Hvilke næringer blir sentrale i lavutslippssamfunnet Norge? Hvilke skritt kan vi enes om at vi må ta for å bygge et samfunn der vi tar hensyn til natur og klima?

Se klipp fra serien her: