Lederen tar ikke gjenvalg. Ny leder velges på landsmøtet i april

På Naturvernforbundets landsstyremøte i helgen informerte leder Silje Ask Lundberg om at hun ikke tar ikke gjenvalg som leder på landsmøtet i april 2021. Under Siljes ledelse har Naturvernforbundet hatt en formidabel utvikling, og vi har vokst fra 23 000 til over 35 000 medlemmer, og aktiviteten i organisasjonen har økt betydelig.

På Naturvernforbundets landsstyremøte i helgen informerte Leder Silje Ask Lundberg om at hun ikke tar ikke gjenvalg som leder på landsmøtet i april 2021.

• Naturvernforbundet har utrolig mange flinke og engasjerte tillitsvalgte, aktive og ansatte! Det har vært et stort privilegium å jobbe med disse gjennom flere år, og sammen vinne en rekke viktige miljøsaker, sier Silje Ask Lundberg.
  • Etter fire år som leder har jeg nå informert valgkomiteen om at jeg ønsker å gi stafettpinnen videre til noen andre som kan lede organisasjonen i kampen mot klimaendringen og for å bevare naturen.

Lundberg har vært leder i Naturvernforbundet siden høsten 2016 og bor og jobber fra Tromsø.

• Under Siljes ledelse har Naturvernforbundet hatt en formidabel utvikling, sier generalsekretær Maren Esmark.
  • Vi har vokst fra 23 000 til over 35 000 medlemmer og aktiviteten i organisasjonen har økt betydelig. Naturvernforbundet er heldige som får ha en så erfaren og engasjert miljøverner som Silje som leder i nærmere 5 år.

Naturvernforbundets valgkomite vil nå gå i gang med sitt arbeid i å innstille på ny leder, og medlemmer til sentralstyre frem mot landsmøtet i april neste år. Valgkomiteen tar imot innspill til kandidater fra medlemmer, lokallag og fylkeslag.

Frist for å sende inn innspill til komiteen er 15. januar, og valgkomiteen vil legge frem sin innstilling fire uker før landsmøtet.

For å sende innspill til valgkomiteen, så kan man benytte skjema på denne siden: https://naturvernforbundet.no/valg/forslag-til-kandidat-sentralstyre-article37402-4012.html

Eller sende epost til valgkomite@naturvernforbundet.no

Medlemsveksten i Naturvernforbundet i Silje Lundbergs tid som leder.

For mer informasjon, kontakt generalsekretær Maren Esmark, tlf 97 18 33 79