• Når vern ikke lenger er nok

En samlet plan for vern og restaurering av skog i Markas nordlige deler.

• Opplev Marka

Er du nysgjerrig på hva slags naturperler som ligger rett utenfor døra di?

• Fire gode grunner til å melde seg inn i NOA

• Oslo og Akershus

Sykkel Oslo sør

NOAs ark nr. 1 2016

NOAs ark er NOAs nyhetsbrev som kommer ut en gang i måneden. Den inneholder litt informasjon om hva vi jobber med, samt hva våre medlemmer kan bli med på. Ta en titt og se om du finner noe som interesserer deg!

Noa julemarked FM2

Julemarked på Norsk Folkemusem

Norsk Folkemuseum arrangerer hvert år tradisjonsrikt julemarked. Det er folkedanse og julesanger. Man kan besøke Nissens verksted og ri med ponier. I år er Naturvernforbundet i Oslo og Akershus med for første gang. Hos oss kan alle barn få lære om dyrene som bor i Oslomarka, og lage sine egne kongledyr.

#skogenmin

I forbindelse med forslaget om aktivitetssoner i Oslos randsone, innenfor Markagrensa, opprettet NOA kampanjen #skogenmin, der vi ba alle legge ut bilder under denne tittelen for å vise sitt engasjement og sin kjærlighet til marka, og kanskje særlig nærmarka.

Høst

TRE NYE NATURKART

Nå er de tre siste naturkartene fra NOA klare. De kan benyttes både av turgjengere, skoler og barnehager. Kartene gjør turene mer innholdsrik og dekker områdene: Grefsenkollen, Kongeskogen på Bygdøy og Bredvedt. Last dem ned gratis her, eller se på dem digitalt når du er ute å går. Nyt turen!