• Redd gammelskogen

• Oslo og Akershus

2mittgrønneoslo2015

#mittgrønneoslo - Mitt Grønne Oslo

Lørdag 4. juni blir det stor festivali Sofienbergparken. NOA trenger frivillige som kan hjelpe oss på stand. Har du mulighet til å stå en time eller to? Send en mail til maria@noa.no

IMG_4905(1)
Søndag 10.04 kl.12-15

Sidesprang i Kongeskogen

Søndag 10.04arrangerte NOA Sidesprang i Kongeskogen. Konseptet har som hensikt å få turgåere på vei, inn på stinettet i Skogen, gjennom en oppmerket rute for dagen. Inne i skogen møter de engasjerte frivillige som snakker om naturopplevelse og eventyrskog.

Grefsen

TETTERE OG HØYERE I VILLASTRØK?

Naturvernforbundet i Oslo og Akershus (NOA) støtter en fortetting rundt kollektivknutepunktene i og utenfor Oslo, men vi støtter ikke en generell satsing på høyhus. Fortetting er nødvendig for å spare grønne arealer og for å redusere transportbehov og bilbruk.

Hardanger
Filmen vises på Cinemateket 11.03 kl. 21.00

”KAMPEN OM FJORDANE” TIL EURODOK

Arrestasjonen av bunadskledde Synnøve Kvamme blei sjølve symbolet på mastemotstanden i Hardanger. Synnøve er villig til å gå i fengsel for å redda naturen i heimbygda. Dette er Davids kamp mot Goliat. Ikkje sidan protestane mot utbygging av Altaelva, har eit naturinngrep blitt møtt med så sterke reaksjonar. Det som starta som ein kamp for urørt natur utviklar seg til å bli ein kamp for sjølve demokratiet.

Groruddalen

Nytt lokallag i Groruddalen

Vi gratulerer Naturvernforbundet i Groruddalen som avholdt oppstartsmøte 25.02.16! De skal jobbe med sykling, luftkvalitet, arrangere nærnaturturer og klimakafe. Nå har NOA lokallag i hele Oslo, og vi tror dette vil gi oss enda større gjennomslag for våre saker. Velkommen med på laget!