• Redd gammelskogen

Frønsvollen sommer kuer
lørdag 25. og søndag 26. april 2015

Vårdugnad på Frønsvollen

Snøen har gått på tunet og våronna står for døren. Bli med på å klargjøre kjøkkenhagen.

NY MARKASEIER!

Ni Marka-områder ble vernet i Statsråd på fredag! Etter intens tautrekking har Klima- og miljø­departementet skåret gjennom og vernet ni områder i Marka. Skogeierne aksepterte vern, men Idrettsforbundet truet med rettssak, dersom vernet ble gjennomført, da de så på vern som en hindring for idrettsaktiviteter. Åtte av verneområdene er foreslått av NOA eller Nvf. i Bærum, det siste er en omgjøring fra landskapsvernområde til reservat (Djupedalen/Kjaglia)

Årsmøtepapirer

Her er årsberetning og regnskap for 2014, valgkomitéens innstilling til nytt styre, forslag til nye vedtekter og forslag til NOAs arbeidsprogram for 2015-16.

DSCF4181

Årsmøte i NOA 2015

Det innkalles med dette til NOAs årsmøte for 2015, tirsdag den 24. mars kl. 18.00. Årsmøtet finner sted i Miljøhuset i Mariboes gate 8, Oslo (lokalene til Norges Naturvernforbund).

Skogsbilvei

NOA stopper veibygging på Krokskogen

Nord for Vidvangen ønsker Løvenskiold å bygge ny skogsbilvei. Brøyting vil berøre en av Markas mest snøsikre løyper - løypa på Gråseterveien opp langs Heggelielva.