• Redd gammelskogen

• Oslo og Akershus

Copy 1-11

Fullt hus på Litteraturhuset

Arne Nævra fylte Litteraturhusets største sal på en tirsdag kveld. Mange ville være med på skogsopplevelsene. Live kåsseri og bilder i verdensklasse er ikke hverdagskost.

Renovasjonsetaten

Ansatte ved Oslo Rådhus får nå prøve vinter-el-sykling

07.11.2016

På onsdag 2. november lanserte vi "Sykle, så klart" hos Oslo Rådhus, og på fredag kom snøen! Med vinterdekk på elsyklene kan ansatte ved Rådhuset prøve seg på både vintersykling og elsykkel. Og skal vi tro finansbyråd Robert Steen vil de ansatte som skaffer seg elsykkel, smile enda bredere enn de som kjører Tesla.

2mittgrønneoslo2015

#mittgrønneoslo - Mitt Grønne Oslo

Lørdag 4. juni blir det stor festivali Sofienbergparken. NOA trenger frivillige som kan hjelpe oss på stand. Har du mulighet til å stå en time eller to? Send en mail til maria@noa.no

IMG_4905(1)
Søndag 10.04 kl.12-15

Sidesprang i Kongeskogen

Søndag 10.04arrangerte NOA Sidesprang i Kongeskogen. Konseptet har som hensikt å få turgåere på vei, inn på stinettet i Skogen, gjennom en oppmerket rute for dagen. Inne i skogen møter de engasjerte frivillige som snakker om naturopplevelse og eventyrskog.

Grefsen

TETTERE OG HØYERE I VILLASTRØK?

Naturvernforbundet i Oslo og Akershus (NOA) støtter en fortetting rundt kollektivknutepunktene i og utenfor Oslo, men vi støtter ikke en generell satsing på høyhus. Fortetting er nødvendig for å spare grønne arealer og for å redusere transportbehov og bilbruk.