Humleblokka logo

Humleprosjektet i Groruddalen

Humleprosjektet i Groruddalen startet i samarbeid med Miljøagentene på Veitvet og Stovner Media, med faglig bistand fra La Humla Suse. «Humleblokka» ble Groruddalens svar på humlekasse.

Astrid Kjellevold fra Naturvernforbundet i Groruddalen lager Solisikkebed sammen med Ahmadiyyamenigheten
Humlene suser over Furuset – gatelangs og på taket

Furuset blir grønnere

15.08.2019 | Sist oppdatert: 24.08.2019

I forbindelse med Oslo europeisk miljøhovedstad 2019 har Furuset IF fått økonomisk støtte til to grønne prosjekter: «Humlegata på Furuset» og takhage på Furuset Arena. Naturvernforbundet i Groruddalen har bidratt med ideer og innspill, deltatt i planleggingsmøter og noe praktisk gjennomføring.

Steinbra_steinhoggermuseet
Deltakelse i politisk møte i bydelen

Samarbeid med bydel Grorud om økt fokus på biologisk mangfold i bydelen

14.06.2019 | Sist oppdatert: 07.11.2019

Helge Braathen og Ben Borgen fra Naturvernforbundet i Groruddalen møtte opp i åpen halvtime i byutvikling- og miljøkomiteens møte i bydel Grorud 14. juni 2019 med forslag om samarbeid med bydelen om en rekke tiltak. De ble godt mottatt og samarbeidet ønsket velkommen.

OMH2019_for_Stottet_av_Tekst_Sirkel_01

Grevlingen nr. 2/2019

Naturvernforbundet i Groruddalen fikk tildelt støtte via prosjekttilskudd for Oslo europeisk miljøhovedstad for å lage et utvidet temanummer av Grevlingen i 2019. Temanummeret inneholder historien om hvordan lokallaget startet i 2016, og hvordan vi har arbeidet den første tiden. Vi har produsert det meste av stoffet selv, men har også invitert vår samarbeidspartner Groruddalen Miljøforum til å skrive om byutvikling og fortetting. NOAs Gjermund Andersen har skrevet om planene for utvidelse av Grefsenkleiva. Bjørn Einar Sakseid har skrevet om biologisk mangfold.