Gir gave til Naturvernforbundet

En elevbedrift ved Rognan ungdomsskole i Nordland gir inntekter fra salg av egenprodusert handlenett til Naturvernforbundet.

– Vi er en elevbedrift på fire jenter fra Rognan Ungdomsskole. Vi har produsert handlenett av gamle materialer som vi har fått, fordi produksjonen av handlenett er mer forurensende enn produksjonen av plastposer.

Det skriver de fire jentene Sandra, Sanna, Anette og Maria Julie i en melding til Naturvernforbundet. Elevbedriften de har laget heter «Save The Planet».

– Vi vil gjerne bidra til miljøet. Derfor bestemte vi at vi skulle gi 5 kroner for hvert produkt vi solgte til dere. Vi håper dere kan bruke disse pengene til noe bra og nyttig, står det i meldingen fra jentene.

Naturvernforbundets leder Silje Ask Lundberg mottok meldingen fra elevene med stor glede.

– Tusen hjertelig takk. Vi er veldig glade for at dere vil støtte vårt arbeid. Pengene dere sender oss skal brukes til vårt arbeid for å ta vare på natur og miljø. Vi blir litt rørt og veldig takknemlige når vi får gaver som dette, sier Ask Lundberg.

Her viser jentene fram handlenettene de har laget av gamle materialer.