#plastfrisjokolade

Nå må sjokoladen bli plastfri! Vi trenger ikke engangsemballasje som holder i mange hundre år, og vi trenger ikke at den skader naturen om den havner på avveie. Du kan hjelpe oss med å overbevise sjokoladeprodusentene om at plast ikke er framtiden!

Vi trenger din hjelp til å overbevise både sjokoladeprodusentene og myndighetene om at det finnes bedre alternativer for miljøet enn sjokolade i unødvendig plastemballasje. Plast som havner på avveie kan gjøre stor skade i naturen. Vi har derfor startet kampanjen #plastfrisjokolade på Facebook hvor alle kan dele sine funn av sjokoladeinnpakning de finner liggende rundt. Det er her vi sammen skal gjøre en forskjell.  Jo mer forsøpling av sjokoladeplast vi finner og dokumenterer, jo mer kan vi sette press på produsentene til å tenke nytt og miljøvennlig!

Send oss dine bilder av sjokoladeplast som du finner i naturen. Vi kommer til å samle alt dette og videreformidle hva vi sammen har funnet til både produsenter og myndigheter slik at problemet blir tatt på alvor.

De fleste av oss har sett ulike sjokoladeinnpakninger ligge i veikanter, på stranda, i skiløpya, i vannet, i krattet eller ved siden av søppelkassa. Det er både trist og skadelig. Først og fremst må vi bli flinkere til å ta med oss tilbake det vi tar med oss ut. Etter å ha feid for egen dør ønsker vi å gå i dialog med sjokoladeprodusentene for å finne bedre alternativer enn engangs-plastemballasje.  Vi vil også be myndighetene komme på banen for å gjøre det dyrt å ta miljøfiendtlige valg. Finnes det bedre miljøvennlige alternativer, så skal disse lønne seg.

Vi trenger derfor å ha med oss alle på laget. Vi må vise både produsenter og myndigheter at dette er et problem og vi må med samlet stemme si at vi ikke ønsker miljøfiendtlig emballasje på favorittsjokoladene våre.

#plastfrisjokolade Offentlig gruppe · 1 097 medlemmer

Bli medlem av gruppen

Nå må sjokoladen bli plastfri! Vi trenger ikke engangsemballasje som holder i mange tiår, og skader naturen om den havner på avveie. Hjelp oss å ove…