Organisasjonsrådgiver

Vi har fått innvilget en større søknad med fokus på organisasjonsutvikling og søker nå en organisasjonsrådgiver som skal jobbe med prosjektet i Norges eldste og største natur- og miljøorganisasjon.

Personer fra Naturvernforbundet med plakatFartein Rudjord

Målet er å bli større. Vi ønsker at både gamle og nye medlemmer skal finne seg til rette i organisasjonen – ved å føle at akkurat de gjør en forskjell for natur og klima, og at deres engasjement nytter. Som organisasjonsrådgiver har du et spesielt ansvar for at et mangfold av tillitsvalgte skal føle tilhørighet i Naturvernforbundet, og at våre tillitsvalgte får mulighet til å utvikle organisasjonen videre.

Din hovedoppgave vil være å legge til rette for aktivitet som engasjerer bredt – i Naturvernforbundet skal alle kunne bidra for natur og klima!  Vi tror at du er personen som kan hjelpe våre over hundre lokallag i hele landet med å vokse og bli mer mangfoldige, og samtidig spille en viktig rolle i hvordan medlemmene kan aktiviseres. Som person er du glad i folk og liker å få det beste ut av andre.

Noe reising nasjonalt må påregnes.

Arbeidsoppgaver:

• Koordinere aktivitetstilbud for medlemmer slik at enda flere finner sin plass i Naturvernforbundet.
  • Lage nasjonale og lokale kontaktpunkter for organisasjonsutvikling
  • Jobbe med å styrke mangfoldet slik at det blir flere medlemmer og aktive i Naturvernforbundet
  • Skape flere kontaktpunkter for organisasjonsutvikling
  • Styrke medlemsorganisasjonen

Du trives når

• Du får jobbe strukturert og etter en tydelig plan
  • Det skjer mye, og du holder hodet kaldt selv om det stormer.
  • Du bidrar til samarbeid på tvers av avdeling og fylkesgrenser

Kvalifikasjoner vi vektlegger

• Erfaring fra prosjektarbeid
  • Erfaring med organisasjonsendring i demokratiske organisasjoner
  • God skriftlig formidlings- og framstillingsevne

Vi kan tilby

Naturvernforbundet har et kreativt arbeidsmiljø med kort vei mellom ansatte og ledelse, og fra idé til gjennomføring. Du vil bli del av et fellesskap hvor alle kjemper for miljø- og naturvern. Naturvernforbundet er stadig i media og som del av kommunikasjons- og organisasjonsavdelingen blir du en viktig brikke i utformingen av Naturvernforbundets tilstedeværelse de kommende årene.

Stillingen er midlertidig for 2 år. Vi kan tilby en fleksibel arbeidshverdag med gode avspaseringsordninger og fleksitid. Stillingen vil bli lønnet etter intern lønnsstige innenfor lønnstrinn 48-69 etter Statens lønnsregulativ. Personer med minoritetsbakgrunn oppfordres til å søke. Stillingen ligger under Kommunikasjons- og organisasjonsavdelingen.

Om arbeidsgiveren

Naturvernforbundets sekretariat består av ca. 35 årsverk og holder til i lokaler sentralt i Oslo. Hverdagen i sekretariatet er trivelig og hektisk med stor takhøyde og inspirerte kolleger. Organisasjonen har hatt en positiv vekst i både medlemmer, aktive og lokallag de siste årene og har klare mål og ambisjoner for fremtiden.