Lavt energibruk skal lønne seg!

Elektronikkbutikkene er fulle av varer som trekker strøm, og ofte er strømforbruket høyere enn nødvendig. Nå har Naturvernforbundet og Elkjøp inngått et samarbeid for å fremme de mest energieffektive løsningene.

Sjekk strømforbruket til dine gamle hvitevarer:

På danske Energisparefondets hjemmeside kan du finne strømforbruket til dine gamle hvitevarer.

Finn de meste energieffektive produktene i norske butikker:

www.besteprodukter.no

Elkjøp er den største elektronikkjeden i Norden.  Samarbeidet med Naturverforbundet skal bidra til at butikkene hjelpe kunder til å bli mer miljøvennlige både i valg, bruk og retur av produktene.  Elkjøp, som er den største har også satt fokus på miljø i alle ledd i egen drift.

På nettstedet besteprodukter.no har Naturvernforbundet samlet hvitevarer, TV’er og utstyr som bruker minst strøm

– I samarbeidet med Elkjøp håper vi få flere til å velge de mest energieffektive løsningene, sier Naturvernforbundets energifrigjøringsentusiast Dag A. Høystad.

-Det blir stadig mer utstyr i hjemmene og besparelsene med å velge de mest effektive produktene og riktig bruk er store for den enkelte og for landet.