Bli kjent med Norges natur

Har du nylig flyttet til Norge, eller føler du at du ikke kjenner naturen her så godt? I Norge er det trygt og gratis å være ute i naturen. Det er en veldig fin måte å bli kjent med området du bor i, og det er bra for helsa å være ute og bevege seg. Her kan du lese mer om hvordan du kan komme deg ut – på norsk, engelsk og seks andre språk.

Gammelskog ved i Ramsås ved Follsjå i Telemark. Foto: Tor Bjarne ChristensenTor Bjarne Christensen, Naturvernforbundet

Hva er Naturvernforbundet?

Naturvernforbundet er en organisasjon som jobber for å ta vare på naturen vår. Vi har over 35 000 medlemmer, og lokale lag over hele landet.

Naturvernforbundet jobber med politikk og med lokale saker, for å redde både naturen og klimaet. Det er mindre natur nå enn det var før, og mange dyr og planter er truet. Det bygges parkeringsplasser, hus og veier der hvor det pleide å være skog. I tillegg er klimaendringer en stor utfordring. Vi jobber for at folk skal få økt kunnskap om problemene, og for at politikere og andre som bestemmer skal velge å ta vare på naturen.

Naturvernforbundet ønsker også at flere skal få oppleve gleden av å være ute i naturen. Vi arrangerer turer i naturområder og andre arrangementer som man kan være med på. Dessuten har vi digitale arrangementer via Facebooksiden vår, og vi legger ut råd og tips så flere kan komme seg ut på egen hånd.

Vil du bli med oss og jobbe for å bevare naturen? Klikk her!

På andre språk/other languages:

Engelsk/English

Urdu اردو