Ledige stillinger

En jobb i Naturvernforbundet er en jobb med mening!
Vi har for tiden en ledig stilling.

Gruppebilde av strandrydding med Naturvernforbundet. Foto: Fartein Rudjord

Økonomi- og administrasjonssjef

Aldri har kampen for natur og klima vært viktigere! Kan du økonomistyring og ønsker å gjøre en innsats for naturen og miljøet?

Naturvernforbundet, Norges eldste miljøvernorganisasjon opplever en stor medlemsvekst. Vi ser etter en økonomi- og administrasjonssjef som vil være med på veksten og forme oss for fremtiden.

Som økonomi- og administrasjonssjef i Naturvernforbundet har du en svært viktig rolle med stor innflytelse. Du har overordnet ansvar for sekretariatets økonomi- og regnskapsfunksjon, samt drift av lokalene og rapporterer direkte til generalsekretær. Du har ansvar for en stab som per i dag er på tre ansatte.  Avdelingen har også ansvar for å føre regnskap for underliggende organisasjonsledd, administrative oppgaver, og ansvar for IT-leveranser og innkjøp.

Vi ser etter en person med relevant arbeidserfaring fra stillinger innen fagområdet regnskap, ledelse og økonomi. Erfaring fra frivillige organisasjoner er en fordel.

Stillingen inngår i sekretariatets ledergruppe, der vi samarbeider om strategiske og organisatoriske oppgaver for organisasjonen som helhet.  Som leder og teamspiller evner du å levere høy kvalitet innenfor avtalte tidsfrister samtidig som du kan motivere ansatte.

Arbeidsoppgaver

• Avdelingsleder med personalansvar
  • Har totalansvar for økonomistyring, inkludert budsjettering, regnskap og prognosearbeid
  • Økonomirapportering til generalsekretær og styrende organer
  • Videreutvikle og styrke forbundets inntektsstrategi
  • Personaladministrasjon og HMS
  • Oppfølging, rapportering, internkontroll og avtaler
  • Administrasjon og drift av Naturvernforbundets lokaler og systemer

Hvilken bakgrunn og kompetanse er viktig i denne rollen?

• Formell kompetanse innen økonomi og administrasjon
  • Erfaring med økonomistyring og rapportering til styrende organer
  • Erfaring med personalledelse
  • Gode skriftlige og muntlige formidlings- og kommunikasjonsevner
  • Relevant erfaring fra organisasjoner og frivillig sektor
  • Erfaring med regnskaps- og lønnssystemer, gjerne Visma Net og One Stop Reporting

Vi kan tilby:

Stillingen er fast med en prøvetid på 6 måneder. Vi følger statens lønnstrinn og har gode pensjons- og forsikringsordninger. Vi kan blant annet tilby en fleksibel arbeidshverdag med gode avspaseringsordninger og fleksitid, mulighet for inntil 2 dager på hjemmekontor, og fri mellom jul og nyttår.

Stillingen lønnes i lønnstrinn 64 – 72 etter statens lønnsregulativ. Naturvernforbundet ønsker å være en arbeidsgiver hvor ulikheter og mangfold er en styrke. Derfor oppfordres alle kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke.

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson: Gro Holstad, Generalsekretær

Arbeidssted:Mariboesgate 8, 0183 Oslo

Bransje: Ideelle organisasjoner, Organisasjoner, Annet

Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Økonomi og regnskap, Ledelse

Arbeidsspråk:Norsk

Jobbe i Naturvernforbundet

Naturvernforbundets sekretariat består av cirka 35 årsverk og holder til i moderne lokaler sentralt i Oslo. Hverdagen i sekretariatet er trivelig og hektisk med stor takhøyde og inspirerte kolleger. Organisasjonen har hatt en sterk positiv vekst i både medlemmer, aktive og lokallag de siste årene og er har klare mål og ambisjoner for fremtiden.

Lederen av Naturvernforbundet Truls Gulowsen sammen med andre som representerer NaturvernforbundetFartein Rudjord
Foto: Fartein Rudjord