Vil du bevare vår stille natur? Si ifra!

Stortinget vil snart ta beslutningen om å tillate «moro-kjøring» med snøskuter i utmark. Det er et av de største slagene mot friluftsliv og sårbart naturmangfold noensinne. Bli med – si ifra.

Fredag 28. november 2014 ble forslaget om å tillate snøskuterkjøring i utmark overlevert til Stortinget fra regjeringen. Nå er presset stort for å få fattet et vedtak i Stortinget raskt. Det haster med å stå opp for en stille natur. Et stort flertall i befolkningen er allerede imot dette forslaget, nå må vi sørge for at flertallet i Stortinget lytter.

Dette kan du gjøre nå:

Send en epost eller et brev til representantene fra ditt fylke og be dem om å ikke stemme for dette forslaget. En stor mengde eposter om dette vil gjøre inntrykk. Da skjønner stortingspolitikerne at vi følger med. Du kan enten sende bare til representanter fra partiet du selv har stemt på, eller alle som representerer fylket ditt på Stortinget.

Du kan finne post- og epostadressen til kandidatene fra ditt fylke her.

(merk at listen er oppført alfabetisk fylkesvis, fra «Akershus» og så videre. Du kan klikke deg videre til neste side for å finne ditt fylke)

Vi har skrevet et utkast til brev, som inneholder noen av de viktigste argumentene for å bevare vår stille natur, men det er selvfølgelig bedre om du vil bruke dine egne ord.

Last ned utkastet til brev her.

(Dersom du trenger en tittel eller tekst til emnefeltet, bruk «Si ja til en stille natur»)

Ønsker du å bidra til vårt arbeid? Her kan du melde deg inn i Naturvernforbundet

Eller Gi en gave til Naturvernforbundets arbeid mot støyende motorferdsel her