Innlogging, brukernavn og passord
Her finner du informasjon om hvordan logge inn på brukeren til ditt lag, og hvordan du kan endre passord.
Innloggingsinformasjon
Brukernavn: lagetsnavn@naturvernforbundet.no (for eksempel finnmark@naturvernforbundet.no)
Passord: Det passordet du har satt for e-postkontoen (se under for hjelp med passord)
Har du ikke ditt lokallags brukernavn, kan du se en liste over alle brukernavn for fylkes- og lokallag her. Ta kontakt med organisasjonsavdelingen på e-post organisasjon@naturvernforbundet.no hvis du likevel har problemer. Merk e-posten med «Brukernavn e-postkonto [LOKALLAG]».
Merk: Det er krav til to-faktor autorisering med Microsoft Authenticator-appen. Den laster du ned via App Store (iPhone) eller Google Play Store (Android).
Passord
Uansett om du nettopp har fått tilgang til e-postadressen eller har glemt passordet er rutinen for å lage nytt passord den samme:
Steg 1: Gå til passwordreset.microsoftonline.com
Steg 2: Legg inn ditt brukernavn, lagetsnavn@naturvernforbundet.no. Brukernavnet er det samme som e-postadressen.
Steg 3: Bruk ditt mobilnummer til å bekrefte at det er deg.
Mobilnummeret ditt er koblet til epostkontoen, så ha mobilen klar.
Legg inn hele telefonnummeret ditt og pass på at det er huket av for «Tekst mobiltelefonen». Trykk deretter på «Tekst». Du vil motta en kode på SMS.
Steg 4: Skriv inn mottatt kode og trykk «Neste»
Steg 5: Velg ny kontaktmetode for bekreftelse
Du må nå velge en ny kontaktmetode for bekreftelse. Velg metode og følg instruks, enten ved å mota varsel eller angi en kode. Begge deler skjer i Microsoft Authenticator-appen som du har lastet ned på telefonen din.
Steg 6: Nå velger du nytt passord og skriver det inn, og bekrefter at det er riktig. Trykk deretter «Fullfør». Nytt passord er nå opprettet og du kan logge inn.