18.apr 2024

Nasjonal transportplan: Veivalg for framtida eller råkjør mot stupet?

Hva: Digitalt webinar
Når: 18.apr, kl. 08:30 – 09:00
Hvor: Teams

Velkommen til webinar om nasjonal transportplan

Webinar om nasjonal transportplan

Velkommen til sofasamtale om nasjonal transportplan med Marte Mjøs Persen, Arbeiderpartiets leder for transport og kommunikasjonskomiteen på Stortinget og Pernille Hansen, nestleder i Naturvernforbundet.

Trykk på lenken HER for å registrere deg.

De siste tiårene har Norge kjørt på med massiv utbygging av store, brede motorveier på bekostning av både klima og natur. Som tidligere miljøminister Barth Eide uttalte, har vi hatt en «koko utrulling av asfalt i Norge». Han lovte at regjeringen skal satse mer på vedlikehold foran store motorveiprosjekter. Nå er endelig forslaget til ny transportplan her og vi spør:

• I hvilken retning vil transportplanen ta oss?
  • Og har regjeringen holdt seg på den smale vei? Eller styrer veipolitikken oss fortsatt mot klima- og naturkrise i en fart på 110 kilometer i timen?

For å svare på disse spørsmålene har vi invitert Marte Mjøs Persen til en sofasamtale med Pernille Hansen, nestleder i Naturvernforbundet. Mjøs Persen er Arbeiderpartiets leder i transport- og kommunikasjonskomiteen på Stortinget.

Arrangementet strømmes digitalt og du kan få det med deg hvor som helst – enten du lytter mens du kjører tog, buss, bil eller koser deg med en kopp kaffe hjemme eller på jobb.