30.aug 2023

Hva: Gratis valgdebatt!
Når: 30.aug, kl. 18:30
Hvor: Lillehammer bibliotek og litteraturhus

Det grønne ordskiftet: Hvordan vil politikerne skape det grønne Innlandet? Velkommen til arrangement om lokalvalget i Innlandet!

Fylkespolitikerne har nettopp vedtatt en ny regional plan for klima, energi og miljø. Hva er planens mål og ambisjon og hvordan skal planen følges opp? Og ikke minst – hvem har ansvar for at målene nås? Hva er forventet av kommunene?

Fylkestingsvalgets listetopper utfordres til å svare på disse og mange andre spørsmål denne onsdagskvelden midt i valgkampinnspurten.

Spørsmål og utfordringer jobbes fram av unge velgere og Brua til framtidas samarbeidende organisasjoner på et dialogverksted tidligere samme dag.

Det blir satt av tid til spørsmål fra salen. Bruk denne sjansen til å sjekk ut hva våre kommende fylkestingspolitikere vil gjøre for å ta vare på naturen og begrense klimaendringene!

I forkant av arrangementet har vi planer om å lage en møteplass for unge velgere og kommune- og fylkespolitikere. Mer informasjon kommer!

Program og oversikt over politikerne i panelet kommer i august.

Gratis inngang!

Samarbeidspartnere: Lillehammer bibliotek og litteraturhus, Innlandet Natur og Ungdom, Naturvernforbundet, Naturvernforbundet i Lillehammer og Øyer, Framtiden i våre hender Region Innlandet, Hamar bispedømmekontor, Utdanningsforbundet Innlandet, Fagforbundet Innlandet, Besteforeldrenes Klimaaksjon Hamar og omegn, med flere.

Les mer om det nasjonale Broen til framtiden-samarbeidet og regionale Broen-arrangementer!