17.aug 2023

Hva: Foredrag og feiring
Når: 17.aug, kl. 19:00 – 20:00
Hvor: Håpets katedral, Kittelsbukt i Arendal

Velkommen til alle som ønsker å få økt kunnskap, inspirasjon, mot og håp til å kjempe for rene og levende fjorder!

håpets katedral

I september møter Naturvernforbundet Staten i retten for å stanse gruvedumping i Førdefjorden. I mellomtiden hyller vi alle frivillige som rydder strender, og krever at staten ikke dumper sitt avfall i friske fjorder.

Bli med på en stemningsfull inspirasjonsøkt i Håpets katedral under Arendalsuka. Her skal vi samles i en flytende «katedral» som er laget av plast fra havet. Nærmere 1000 fiskekasser, plukket opp fra stendene, som er vasket, granulert og støpt på nytt danner takplatene i 40 forskjellige farger. Visjonen til katedralen kommer til uttrykk i taket, nemlig at vondt kan forvandles til godt.

Du kan blant andre møte…

• Naturvernforbundets leder Truls Gulowsen
  • Leder av Natur og Ungdom Gina Gylver