29.nov 2023

Kurs: Gjør en forskjell for humlene

Hva: Webinar
Når: 29.nov, kl. 18:30 – 20:00
Hvor: Teams

Bli med og lær om hvordan ditt lokal- eller fylkeslag kan hjelpe humlene der du bor!

Bli med og hjelp humlene

Påmelding til webinar om tiltak for pollinerende insekter 29. november 2023.
Fyll inn denne hvis du vil ha kalenderinvitasjon til webinaret.
To humler som spiser nektar

Naturvernforbundet har fått støtte av Miljødirektoratet til prosjektet Blomstrende områder for ville pollinerende insekter. Vi håper prosjektet vil føre til flere blomsterenger i offentlige områder og bedre levekår for de ville pollinatorene! Målet er at dette skal skje ved at våre lokal- og fylkeslag går i dialog med sin kommune/fylkeskomme og bidrar til at de gjør viktige tiltak for å bevare humlene og de andre ville pollinerende insektene våre.

Nå inviterer vi tillitsvalgte og fylkesansatte i Naturvernforbundet til digitalt kurs, hvor målet er at dere skal opparbeide dere kunnskap til å gå i dialog med deres kommuner og fylkeskommuner.

PROGRAM:

18:30 – Velkommen og om prosjektet v/Ingvild Fonn Asmervik, rådgiver i Naturvernforbundet

18:40 – Tiltak for bevaring av ville pollinerende insekter v/Ida Marielle Mienna, forsker ved NINA

19:10 – Oppdrag blomstereng: aktiviteter for skolen v/Jeanette Tennebekk, rådgiver i Naturvernforbundet Hordaland

19:25 – Veien videre og hvordan søke om penger v/Ingvild og Jeanette

19:35  – Spørsmål og diskusjon

20:00 – Slutt

Bli med og hjelp humlene

Påmelding til webinar om tiltak for pollinerende insekter 29. november 2023.
Fyll inn denne hvis du vil ha kalenderinvitasjon til webinaret.