24.nov 2022

Miljøvennlig garderobe og sirkulært samfunn – er det mulig?

Hva: Foredrag
Når: 24.nov, kl. 18:00
Hvor: Amalies hage, Strømgaten 6, Bergen

Finnes det bærekraftige klær og hva er egentlig sirkulær økonomi? Kom på inspirerende foredrag og få svar på det du lurer på innen miljøvennlig garderobe og sirkulært samfunn!

klær bak vindu

Professor Roger Strand kommer og holder innlegget: Sirkulær økonomi: ledestjerne eller luftslott?

Ingun Grimstad Klepp er en norsk etnolog som er ansatt som professor i klær og bærekraft ved Forbruksforskningsinstituttet SIFO. Hun har særlig forsket på forbruk av klær og tekstiler. Overskrift på hennes foredrag er: Nål og tråd i miljødebatten.

Janne M Gillgren vil snakke om hva er en miljøvennlig garderobe sett fra Naturvernforbundet sitt perspektiv. Stikkord er: klestyper, grønnvasking, merkeordninger og hvordan skaffe seg klær.

Arrangementet avsluttes med en panelsamtale ledet av Synnøve Kvamme, fylkessekretær i Naturvernforbundet. Der vil publikum får mulighet til å stille spørsmål til alle foredragsholderne.

Møte er gratis og åpent for alle!

Finn arrangement på Facebook