Stort engasjement om falldekke!

Naturvernforbundet arrangerte onsdag 22. januar et vel besøkt seminar om falldekker av plast sammen med Norske landskapsarkitekters forening (NLA).

Presentasjon mennesker foredrag

Tilsammen 200 personer inkludert de som fulgte streaminga fikk med seg seminaret «Falldekke av plast – til barnas beste?».  Landskapsarkitekter, arealplanleggere, barnehageeiere, lekeapparatprodusenter, vi naturvernere med mange flere viste et stort engasjement for temaet utelekeplasser, natur og plast. Og nå fortsetter vi sammen arbeidet for bedre uteområder i skoler, barnehager og byrom.

Her finner du opptak fra innledningene (Naturvernforbundets YouTube-kanal) og under finner du selve presentasjonene.

Program seminaret Falldekke av plast – til barnas beste?

08:30–08:45 Mingling og frokost
08:45–09:00 Velkommen ved Naturvernforbundet /Norske landskapsarkitekters forening (NLA) v/ Maren Esmark/Marit Hovi

09:00–09:15 Barn, natur og bevegelse v/ Merete Lund Fasting, Universitetet i Agder

09:15–09:30 Barns uteområder og arealbruk v/ professor i landskapsarkitektur Kine Halvorsen Thorén ,  ILA – NMBU